Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
'Ontdek snel' is een serie boeken en e-books die de lezer in negentig minuten de essentiële kennis over een onderwerp leren. Mindmappen – op papier of digitaal – is een handige methode in een wereld met een overdaad aan informatie. Mindmaps maken helpt structuur aanbrengen op een visuele manier die de mogelijkheden van beide hersenhelften benut. Handig bij studeren, plannen, voorbereiden en presenteren. Dit boek legt de techniek stap-voor-stap uit. Er zijn zeven fasen. Een goede hiërarchie helpt optimaal associëren. Ook het gebruik van kleur en beeld wordt toegelicht. Het gebruik van interviews is leuk. Ze zijn lang en wat saai opgeschreven, maar bieden context voor theorie over en het gebruik van mindmaps, ook in het onderwijs. Als illustratie veel afbeeldingen van mindmaps als voorbeeld en portretjes van de geïnterviewden. De Nederlandse auteur is mindmaptrainer en schreef meer boeken over dit onderwerp. © NBD Biblion - Drs. Sasja E.A. Nicolai
Study methods --- mindmapping --- 159.953 --- management --- geheugen en leren --- Mindmaps --- Creatief denken --- Mindmaps. --- Creatief denken. --- PXL-Business 2015 --- informatieverwerking
Choose an application
De mindmap is het meest effectieve denkhulpmiddel van onze tijd. Je kunt de techniek voor elke uitdaging of voor elk doel aanwenden. Het zal je intelligentie, creativiteit, communicatieve vaardigheden, concentratie en geheugen tot grote hoogte brengen.Mindmaps helpen je :- helder, creatief en origineel te denken- problemen op te lossen en met vertrouwen beslissingen te nemen- te plannen, overtuigen en onderhandelen- alles wat je wilt te onthouden- controle over je leven te krijgenBron : http://www.bol.com
Study methods --- mindmapping --- departement Gezondheidszorg 11 --- geheugen --- creativiteit --- Mindmaps --- Creativiteit --- Geheugen --- Leerprocessen --- Mindmapping --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Studiemethoden --- 415.4 --- geheugen (gez) --- Mindmap --- Geheugen (psychologie) --- Leerproces --- Musiceren --- Studiemethode
Choose an application
Visualiseren van kwaliteitszorg is een onmisbare schakel in het werken aan kwaliteitsverbetering: de informatie geeft inzicht en overzicht, verdieping en vaak nieuwe invalshoeken. Bij het doorgronden van een situatie, het onderzoeken van nieuwe denkrichtingen of het uitwerken en toepassen van de juiste verbeteracties is het visualiseren van informatie van groot nut. Zowel individueel als in groep geeft het visualiseren van kwaliteitszorg de volgende effecten: - Het brengt de informatie over op een andere manier; genuanceerder, creatiever, laat een groter beeld zien, geeft aha-erlebnis, kan beïnvloeden en enthousiasmeren. - Het kan prikkelen, associëren en doen inbeelden. - Het geeft overzicht, verdieping en een impuls aan het creatieve denken. - Het roept beelden op die wij in woorden niet adequaat kunnen beschrijven. - Het legt verbanden en verhoogt de betrokkenheid. - Het kan zorg dragen voor het bestendigen/borgen van een verbetering/verandering.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/16073-oog+voor+kwaliteit
Production management --- quality control --- Organization theory --- visualization [computer] --- PXL-Social Work 2016 --- zorg- en dienstverlening --- kwaliteitszorg --- visuele communicatie --- woonzorgcentrum --- thuiszorg --- #SBIB:35H511 --- #SBIB:316.334.2A552 --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Non-profitsector --- Welzijnszorg --- Kwaliteitszorg --- Beleid --- Integrale kwaliteitszorg --- Visualisatie --- Redeneren --- Mindmaps --- Interactie --- Openbaar bestuur --- Zorg- en welzijnssector --- Mindmap --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
In deze uitgave staat stap voor stap beschreven hoe je kunt mindmappen met leerlingen in je klas. Of je nu les geeft aan kleuters of leerlingen van het zesde leerjaar, of je nu bij taal of wereldoriëntatie aan de slag wilt met mindmaps, het is allemaal mogelijk. Mindmappen kan je in principe toepassen binnen alle vakken en op alle niveaus. Ook kun je het mindmappen inzetten als instrument ter ondersteuning van je werk, bijvoorbeeld bij de voorbereiding van een les of activiteit op school.
Cognitive psychology --- mindmapping --- lager onderwijs --- geheugen (mensen) --- geheugenbeheer --- #PBIB:+110.51 --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Didactiek --- didactische werkvormen --- leerstrategieën --- 474.21 --- Mindmapping --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Didactiek --- Leerstrategieën --- cooperative learning --- Didactiek : basisonderwijs --- basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- Didactische werkvormen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- Mindmaps --- Studiemethoden --- Kleuteronderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Mindmap --- Studiemethode --- leerstrategieën --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leerstrategieën
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Hebbes is een leren-leren-lees-en-doe-boek, of beter, het zijn drie boeken in één : ᄋ een reeks losse artikelen in tijdschriftvorm; ᄋ een doe- en leer-gedeelte; ᄋ een volledig stripverhaal. Hebbes is een schatkamer aan nieuwe leertechnieken met een duidelijk accent op Mind Mapping. De eigentijdse vorm (strip, korte artikelen in tijdschriftvorm ...) betrekken jongeren bij het onderwerp. Al lezend en spelend groeit er inzicht en leerhonger. Een honger die gestild wordt in het doe-en-leergedeelte van het boek waarin jongeren stap voor stap al doende geïntroduceerd worden in het wereldje van de Mind Maps. Wie het boek Hebbes gelezen en `gedaan' heeft, kent allerlei nieuwe leertechnieken en weet vooral hoe hij of zij ze kan gebruiken! Hebbes is er voor iedereen die de computer tussen z'n twee oren optimaler wil leren gebruiken. En geef toe, wie heeft daar geen belang bij? Door zijn vorm richt het zich in de eerste plaats tot jongeren tussen 11 en 15. Maar de inhoud is zo universeel dat iedereen die zich jong voelt, Hebbes meer dan goed zal verteren!Hebbes kan moeiteloos klassikaal gebruikt worden en zo leerkrachten helpen de eind-termen leren leren te realiseren.Ouders en grootouders vinden in Hebbes wat ze moeten weten om hun lerend (klein)kind bij te staan.
leren leren --- mindmapping --- Study methods --- geheugen (mensen) --- Didactic strategies --- geheugentraining --- Mindmapping --- Leren --- Geheugen --- mind mapping --- studeren --- 450.8 --- Denken --- Leren leren --- Mind mapping --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Breinkrakers --- Chocolade --- Computer --- Hersenen --- Voeding --- Handboek/cursus --- leren leren (ler) --- student-tutoring --- Geheugentraining --- Intelligentie --- Leerstrategieën --- Leren studeren --- Studiemethoden --- Studeren --- Studiemethode: handboek secundair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: sportvoeding) --- Schoolbooks - Didactic material --- Verstand --- Mindmaps --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap
Choose an application
Het boek combineert nieuwe leertechnieken zoals mind mapping, speed reading, radiant thinking en mental literacy. De twee delen bevatten een rode draad doorheen telkens 7 episoden. Elke episode opent met een faction verhaalthema, gevolgd door een duidend leertraject en sluit af met praktijkgerichte leerstappen voor verdere integratie.
Studeren. --- Cognitive psychology --- leermethoden --- leren --- Organization theory --- Study methods --- didactiek --- permanente vorming --- Leren --- Studievaardigheden --- #PBIB:+SLO 220.92 --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- 658.01 --- cdrom --- cd-rom --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- mindmapping --- studiemethoden --- geheugen --- hersenen --- levenslang leren --- studeren --- Doelstellingen --- Geheugen --- IQ --- Intelligenties --- Leren leren --- Mindmapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Plannen --- Snellezen --- 450.8 ) Case studies --- Mind mapping --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- leermethodiek --- leren leren (ler) --- Denken --- Hersenen --- Studiemethode --- Vaardigheden --- 371.39 --- 415.4 --- Cognitief functioneren --- Levenslang leren --- Lerarenopleiding : CVO --- Studiemethoden --- 120709.jpg --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- Organisatieleer --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Mindmaps --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Opvoeding en onderwijs --- Leermethoden --- Studeren --- 370.02 --- Mindmap --- Opvoeding --- Leermethode --- Geheugen (psychologie) --- Lerende organisatie
Choose an application
In een eerste hoofdstuk wordt dieper ingegaan op de achterliggende theorie bij dit boek : levenslang leren als maatschappelijke nood. Hoofdstuk twee gaat over het menselijke brein : werking, structuur, en vooral : leercapaciteit. Aan de hand van inzichten uit de meest recente breinresearch wordt uit de doeken gedaan wat er precies gebeurt in onze hersenen wanneer we studeren en hoe we daar het best kunnen op inspelen. In hoofdstuk drie wordt naar dieper ingegaan op het centrale thema van dit boek. In de eerste plaats leggen de auteurs de techniek van mindmapping uit. Ze tonen stap voor stap hoe een mindmap wordt opgebouwd, zowel met de hand als met de PC, en illustreren dat met tal van voorbeelden. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan de manier waarop mindmapping de natuurlijke breinritmes volt, wat meteen de reden is waarom het leren met mindmapping zo vlot verloopt.
Mind mapping. --- Didactiek. --- Mindmapping. --- Study methods --- lesvoorbereiding --- mindmapping --- Didactics --- Mindmapping --- Leren --- 371.3 --- 371.13 --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- brein --- leren leren --- leren --- mind mapping --- 37 --- lerarenopleiding --- onderwijs --- vakdidactiek --- 450.8 --- didactiek --- geheugen --- hersenen --- levenslang leren --- studeren --- 415.4 --- Hersenen --- Leerprocessen --- Leren leren --- Lesgeven --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Secundair onderwijs --- Zelfsturend leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- Onderwijsvernieuwing --- leerprocessen --- Menselijk brein --- Studiemethode --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Studiemethodiek --- Didactiek --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studeren --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Geheugen --- Didactische werkvormen --- Studiemethoden --- Mindmaps --- Onderwijs --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Opvoeding en onderwijs --- Mindmap --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lerende organisatie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|