Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Ontdek snel: Mindmappen
Author:
ISBN: 9789059407138 905940713X Year: 2015 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Ontdek snel' is een serie boeken en e-books die de lezer in negentig minuten de essentiële kennis over een onderwerp leren. Mindmappen – op papier of digitaal – is een handige methode in een wereld met een overdaad aan informatie. Mindmaps maken helpt structuur aanbrengen op een visuele manier die de mogelijkheden van beide hersenhelften benut. Handig bij studeren, plannen, voorbereiden en presenteren. Dit boek legt de techniek stap-voor-stap uit. Er zijn zeven fasen. Een goede hiërarchie helpt optimaal associëren. Ook het gebruik van kleur en beeld wordt toegelicht. Het gebruik van interviews is leuk. Ze zijn lang en wat saai opgeschreven, maar bieden context voor theorie over en het gebruik van mindmaps, ook in het onderwijs. Als illustratie veel afbeeldingen van mindmaps als voorbeeld en portretjes van de geïnterviewden. De Nederlandse auteur is mindmaptrainer en schreef meer boeken over dit onderwerp. © NBD Biblion - Drs. Sasja E.A. Nicolai


Book
Mindmappen : vergroot je creativiteit, verbeter je geheugen, verander je leven
Authors: ---
ISBN: 9789043023153 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Prentice Hall

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De mindmap is het meest effectieve denkhulpmiddel van onze tijd. Je kunt de techniek voor elke uitdaging of voor elk doel aanwenden. Het zal je intelligentie, creativiteit, communicatieve vaardigheden, concentratie en geheugen tot grote hoogte brengen.Mindmaps helpen je :- helder, creatief en origineel te denken- problemen op te lossen en met vertrouwen beslissingen te nemen- te plannen, overtuigen en onderhandelen- alles wat je wilt te onthouden- controle over je leven te krijgenBron : http://www.bol.com


Book
Oog voor kwaliteit. Visualiseren van kwaliteitszorg
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782509026989 Year: 2016 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Visualiseren van kwaliteitszorg is een onmisbare schakel in het werken aan kwaliteitsverbetering: de informatie geeft inzicht en overzicht, verdieping en vaak nieuwe invalshoeken. Bij het doorgronden van een situatie, het onderzoeken van nieuwe denkrichtingen of het uitwerken en toepassen van de juiste verbeteracties is het visualiseren van informatie van groot nut. Zowel individueel als in groep geeft het visualiseren van kwaliteitszorg de volgende effecten: - Het brengt de informatie over op een andere manier; genuanceerder, creatiever, laat een groter beeld zien, geeft aha-erlebnis, kan beïnvloeden en enthousiasmeren. - Het kan prikkelen, associëren en doen inbeelden. - Het geeft overzicht, verdieping en een impuls aan het creatieve denken. - Het roept beelden op die wij in woorden niet adequaat kunnen beschrijven. - Het legt verbanden en verhoogt de betrokkenheid. - Het kan zorg dragen voor het bestendigen/borgen van een verbetering/verandering.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/16073-oog+voor+kwaliteit


Multi
Mindmappen op de basisschool : een complete methode voor mindmappen binnen alle vakgebieden
Authors: ---
ISBN: 9789461181008 Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze uitgave staat stap voor stap beschreven hoe je kunt mindmappen met leerlingen in je klas. Of je nu les geeft aan kleuters of leerlingen van het zesde leerjaar, of je nu bij taal of wereldoriëntatie aan de slag wilt met mindmaps, het is allemaal mogelijk. Mindmappen kan je in principe toepassen binnen alle vakken en op alle niveaus. Ook kun je het mindmappen inzetten als instrument ter ondersteuning van je werk, bijvoorbeeld bij de voorbereiding van een les of activiteit op school.


Book
Mind the map : krachtige tools om leren in beeld te brengen : van mindmapping tot wordclouds
Author:
ISBN: 9789401418515 Year: 2015 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen


Book
Hebbes : verstand van leren & leren van je verstand
Authors: ---
ISBN: 9059581679 Year: 2003 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hebbes is een leren-leren-lees-en-doe-boek, of beter, het zijn drie boeken in één : ᄋ een reeks losse artikelen in tijdschriftvorm; ᄋ een doe- en leer-gedeelte; ᄋ een volledig stripverhaal. Hebbes is een schatkamer aan nieuwe leertechnieken met een duidelijk accent op Mind Mapping. De eigentijdse vorm (strip, korte artikelen in tijdschriftvorm ...) betrekken jongeren bij het onderwerp. Al lezend en spelend groeit er inzicht en leerhonger. Een honger die gestild wordt in het doe-en-leergedeelte van het boek waarin jongeren stap voor stap al doende geïntroduceerd worden in het wereldje van de Mind Maps. Wie het boek Hebbes gelezen en `gedaan' heeft, kent allerlei nieuwe leertechnieken en weet vooral hoe hij of zij ze kan gebruiken! Hebbes is er voor iedereen die de computer tussen z'n twee oren optimaler wil leren gebruiken. En geef toe, wie heeft daar geen belang bij? Door zijn vorm richt het zich in de eerste plaats tot jongeren tussen 11 en 15. Maar de inhoud is zo universeel dat iedereen die zich jong voelt, Hebbes meer dan goed zal verteren!Hebbes kan moeiteloos klassikaal gebruikt worden en zo leerkrachten helpen de eind-termen leren leren te realiseren.Ouders en grootouders vinden in Hebbes wat ze moeten weten om hun lerend (klein)kind bij te staan.


Book
Leuker leren : een nieuw praktijkboek voor breinvriendelijke studie
Authors: ---
ISBN: 9045509164 Year: 2003 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek combineert nieuwe leertechnieken zoals mind mapping, speed reading, radiant thinking en mental literacy. De twee delen bevatten een rode draad doorheen telkens 7 episoden. Elke episode opent met een faction verhaalthema, gevolgd door een duidend leertraject en sluit af met praktijkgerichte leerstappen voor verdere integratie.


Book
Leukere lessen : mindmapping voor leerkrachten en docenten
Authors: ---
ISBN: 9045515725 9789045515724 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een eerste hoofdstuk wordt dieper ingegaan op de achterliggende theorie bij dit boek : levenslang leren als maatschappelijke nood. Hoofdstuk twee gaat over het menselijke brein : werking, structuur, en vooral : leercapaciteit. Aan de hand van inzichten uit de meest recente breinresearch wordt uit de doeken gedaan wat er precies gebeurt in onze hersenen wanneer we studeren en hoe we daar het best kunnen op inspelen. In hoofdstuk drie wordt naar dieper ingegaan op het centrale thema van dit boek. In de eerste plaats leggen de auteurs de techniek van mindmapping uit. Ze tonen stap voor stap hoe een mindmap wordt opgebouwd, zowel met de hand als met de PC, en illustreren dat met tal van voorbeelden. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan de manier waarop mindmapping de natuurlijke breinritmes volt, wat meteen de reden is waarom het leren met mindmapping zo vlot verloopt.

Keywords

Mind mapping. --- Didactiek. --- Mindmapping. --- Study methods --- lesvoorbereiding --- mindmapping --- Didactics --- Mindmapping --- Leren --- 371.3 --- 371.13 --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- brein --- leren leren --- leren --- mind mapping --- 37 --- lerarenopleiding --- onderwijs --- vakdidactiek --- 450.8 --- didactiek --- geheugen --- hersenen --- levenslang leren --- studeren --- 415.4 --- Hersenen --- Leerprocessen --- Leren leren --- Lesgeven --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Secundair onderwijs --- Zelfsturend leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- Onderwijsvernieuwing --- leerprocessen --- Menselijk brein --- Studiemethode --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Studiemethodiek --- Didactiek --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studeren --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Geheugen --- Didactische werkvormen --- Studiemethoden --- Mindmaps --- Onderwijs --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Opvoeding en onderwijs --- Mindmap --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lerende organisatie

Listing 1 - 8 of 8
Sort by